Суббота, 05.07.2025, 17:40
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

Научное сообщество "Гармония"

Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [13]
Инновационные проекты [19]
разработки уроков, презентации
Вход на сайт
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    статистика

    Каталог файлов

    Главная » Файлы » Инновационные проекты

    Урок на конкурс «Сучасний урок»: Пори року.
    [ Скачать с сервера (138.7 Kb) · Скачать удаленно () ] 27.08.2013, 01:06

    Хід  уроку:

    І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

    1. Привітання

    Teacher: Good morning! I’m happy to see you again, my friends! How are the things today?

             Pupils: We are well!

                       We are fine!

                       We are OK!

                       We are all right!

    Notsobad!

    2. Повідомлення теми та мети уроку.

    T.: Our topic today is "Seasons and Weather”. By the end of the lesson you should learn more about nature, seasons of the year, the weather in Great Britain.

    3. Уведенняв іншомовну атмосферу.

    T: Let’s start with a short but a very useful poem for our tongues. (The poem is written on the blackboard)

    Weather is cold,

    Weather is changing

    As the weeks unfold.

    Skies are cloudy,

    Skies are fair,

    Skies are changing

    In the air.

    It is raining,

    It is snowing,

    It is windy

    With breezes blowing.

    Days are foggy,

    Days are clear,

    Weather is changing

    Throughout the year!

     

    a)     read after the teacher

    b)    add the missing words (учительвитирає окремі слова, учні намагаються запамятати і відтворити вірш)

    c)     add the missing lines (витираються декілька рядків повністю)

     

    ІІ. Основна частина (см.Приложение)

    Категория: Инновационные проекты | Добавил: niknik
    Просмотров: 395 | Загрузок: 184 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]