Бізнес - план і складання бізнес – плану
Автор роботи: Якименко Аліна Валеріївна. Учениця 6(10) класуНовокаховської гімназії
Керівник роботи: Якименко Людмила Вікторівна. Вчитель географії та економіки. Вчитель вищої категорії
2006 р.
Тези
Тема моєї науково - дослідницької роботи «Бізнес - план і складання бізнес - плану».
Дана тема мене зацікавила, тому що, вивчаючи в шкільному курсі економіку, я ознайомилася з темою менеджменту як з управлінням і розробкою стратегій для розвитку підприємницької діяльності.
У нашій державі система оподаткування і умови, встановлені урядом, не дозволяють повною мірою розвиватися малому і середньому бізнесу і на ринку товарів і послуг стійкішими є виробники. Саме тому, я вважаю, дуже цікавим вивчити здатність малого і середнього бізнесу розвиватися в даних економічних умовах. А саме складання бізнес - плану дає можливість спланувати і вибрати правильну стратегію для розвитку кожного підприємства.
Планування взагалі, як найбільше досягнення людського розуму, є практично природним і необхідним елементом поведінки людей в побуті і на виробництві.
Всі держави миру визначають стратегії свого економічного розвитку, розподіл бюджету країни, і ін. На рівні ж підприємств здійснюється не тільки стратегічне (довгострокове), але і детальна розробка оперативних (поточних) планів по кожному підрозділу і навіть робочому місцю. У календарних планах (місячних, декадних, квартальних, піврічних) детально конкретизуються цілі і задачі, поставлені перспективним і середньостроковим планом.
При плануванні своєї діяльності фірми мають значно вищі економічні результати, ніж без систематичного планування.
Бізнес-план, як один з найпоширеніших в даний час видів планів, є результатом дослідження і обґрунтування конкретного напряму діяльності фірми на певному ринку.
Будь-який бізнес-план повинен давати переконливі відповіді для самого підприємця і його можливих партнерів принаймні на п'ять основних питань:
- що робити? (що виробляти, скільки виробляти, як виробляти, для кого виробляти, яка прибутковість проекту),
- оцінка сучасного стану підприємства (зовнішнє макро- і мікросередовище, внутрішній стан і можливості),
- напрям розвитку (місія, цілі і задачі, основні параметри, переваги),
- способи досягнення мети (інвестиції, інновації, менеджмент, маркетинг),
- оцінка витрат ресурсів і фінансових результатів.
Формування бізнес-плану, ідеї створення нової або значної зміни вже діючої фірми проходить декілька етапів, які можна укрупнювати або деталізувати різною мірою:
- визначення місії (філософія фірми),
- формулювання мети і задач проекту,
- встановлення загальної структури бізнес-плану,
- збір необхідної інформації, розробка нормативів,
- складання бізнес-плану (процес планування).
З урахуванням вітчизняного і зарубіжного досвіду може бути рекомендована наступна зразкова структура бізнес-плану:
1. Меморандум про конфіденційність.2. Резюме.3. Опис галузі.4. Характеристика підприємства (фірми).5. Вибір діяльності (товари, послуги, роботи).6. План маркетингу.7. Виробничий план.8. Організаційна структура підприємства.9. Фінансовий план і бюджет підприємства.10. Аналіз ризиків.11. Організаційний план.12. Додатки.
При організації розробки бізнес-плану заздалегідь визначають:
- об'єкти планування - підприємство в цілому, структурні підрозділи або окремі напрямки діяльності, визначення загальних цілей, потенціалу, програм і дій,
- розробників плану - відповідальні працівники фірми, спеціальні функціональні служби, зовнішні консультанти або певна їх комбінація,
- засоби планування - комп'ютерна техніка і її програмне забезпечення,
- порядок складання планів: одночасна розробка всіх приватних планів в єдиній моделі або послідовне узгодження (координація) приватних планів і їх об'єднання в загальний проект,
- методи планування - звичні традиційні прийоми (таблиці, графіки т.п.) і сучасні комп'ютерні спеціальні програми.
ПІДПРИЄМЕЦЬ |
|
Підприємницький проект і бізнес - план його реалізації |
Виявлення привабливості проекту для потенційних партнерів |
Визначення пропозицій конкретним партнерам і інвесторам |
Складання заявки і паспорта інвестиційного проекту |
|
ПОТЕНЦІЙНІ ПАРТНЕРИ І ІНВЕСТОРИ |
Слабке економічне опрацювання.
Слабке знання ринку товарів і послуг, тенденцій розвитку, конкуренції.
Недоробка системи збуту продукції, доведення її до покупця.
Невідповідність запитів ресурсів розміру підприємства або фірми.
Недостатність гарантій повернення засобів інвесторам. .
Часом відсутня чітка схема повернення позикових засобів.
Не показана привабливість проекту для потенційного партнера, інвестора.
Низька рентабельність і довгі терміни окупності.
У своїх висновках я хочу зазначити, що в процесі виконання роботи я упевнилася, що наявність добре розробленого плану дозволяє активно розвивати підприємництво, привертати інвесторів, партнерів і кредитні ресурси. Також я помітила, що він дає можливість:
- визначити шляхи і способи досягнення поставлених цілей,
- максимально використовувати конкурентні переваги підприємства,
- запобігати помилковим діям,
- відстежити нові тенденції в економіці, техніці і технології і використовувати їх в своїй діяльності,
- пом'якшити прояв слабких сторін підприємства,
- визначити потребу в капіталі і грошових коштах,
- своєчасно вжити захисні заходи проти різного роду ризиків,
- повніше використовувати інновації в своїй діяльності,
- об'єктивно оцінювати результати виробничої і комерційної діяльності підприємства.
В процесі роботи я вивчила теоретичні питання по таких темах, як «Підприємництво», «Підприємство (фірма)», «Менеджмент», «Ринок і його основні елементи: попит, пропозиція, ціни».
Крім того, я досліджувала структуру і особливості роботи ЧП Попів А. І. і з менеджером фірми Міроненко Я. Ю. займалася розробкою бізнес-плану, направленого на отримання позикових грошових коштів і залучення інвесторів для розвитку підприємства.
Дані теоретична і практична роботи допомогли мені більш глибоко навчитися спостерігати, аналізувати, систематизувати вивчений матеріал, проводити практичні дослідження і планувати свою роботу.
- tesy.docx
- rezensiya.docx
- brochyra bisnec-plan.docx
- brochyra bisnec-plan.pptx