Кольористика, зооморфiчна, рослинна, геометрична символiка в декоративно-прикладному мистецтвi
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Управління освіти і науки Херсонської облдержадміністрації
Херсонська Мала академія наук
Відділення: філології та мистецтвознавства
Секція: мистецтвознавство
КОЛЬОРИСТИКА,ЗООМОРФІЧНА,РОСЛИННА,ГЕОМЕТРИЧНА СИМВОЛІКА В ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОМУ МИСТЕЦТВІ УКРАЇНЦІВ
Роботу виконала: Кислицька Аліна Валеріївна,
учениця 10-Б класу гімназії Новокаховської міської ради
Науковий керівник:Мазурик Любов Василівна,
вчитель історії та правознавства
гімназії Новокаховської міської ради
Нова Каховка-2012
ЗМIСТ
РОЗДІЛ 1. КОЛЬОРИСТИКА,ЗООМОРФІЧНА,РОСЛИННА,ГЕОМЕТРИЧНА СИМВОЛІКА В ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОМУ МИСТЕЦТВІ УКРАЇНЦІВ
1.1. Стислі історичні свідомості
1.2. Визначення терміну «символіка»
РОЗДІЛ 2. КОЛЬОРИСТИКА,ЗООМОРФІЧНА,РОСЛИННА,ГЕОМЕТРИЧНА СИМВОЛІКА В ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОМУ МИСТЕЦТВІ УКРАЇНЦІВ
1.3.Геометрична символіка
1.4.Рослинна символіка
1.6.Зооморфічні елементи символіки
РОЗДІЛ 3. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА
1.7.Державні символи України
1.8. Вінок, як оберіг України
1.8.Символіка в українській вишивці
1.9.Використання символіки в писанках
3.5.Аналіз даних про розуміння символіки сьогодні
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ
ДОДАТКИ
Українські легенди про рослини. Додаток№1
Українські легенди про рослини Додаток№2
Українські легенди про рослини. Додаток №3
Пропоновані запитання Додаток №4
ДОДАТКИ (Малюнки)
ВСТУП
Тема моєї роботи: «Кольористика, зооморфічна, рослинна, геометрична символіка в декоративно-прикладному мистецтві українців». У ній я розкрила такі питання: яким елементам навколишньої природи надавали та надають особливого значення українці, найпотужніші символи декоративно-прикладного мистецтва в Україні, де саме та у який спосіб використовувалися досліджуванні елементи, якого значення вони набули у житті народу.
На мою думку, ця тема важлива, так як наша держава має славетну історію, на мою думку, кожен повинен цікавитись давніми традиціями, культурою своєї рідної землі. Вона дає можливість краще пізнати минуле нашої славетної Батьківщини та збагнути роль культурного спадку наших пращурів, їх вірувань, думок і почуттів, якими так вміло вони збагатили історію.
Мета роботи:
•дізнатися та дослідити якомога більше цікавих фактів стосовно особливостей вживання кольористики, геометричних, зооморфічних і рослинних українських символів у житті нашої нації;
•ознайомитися з їх значеннями та описом;
•відтворити картину традицій минулого за допомогою дослідження символіки.
Актуальність роботи: Україна – це порівняно молода держава. З часів отримання жаданої незалежності наша країна вступила в епоху відродження культурних цінностей. Ми звертаємося до речей давнього українського побуту: цінними вважають керамічні, порцелянові, глиняні вироби, що виготовлені на основі старовинних технологій. Молодь України зацікавлена в вивчанні літературних, художніх та музичних творів, які були створені нашими співвітчизниками. Модельєри і декоратори створюють вбрання у традиційних мотивах.
І все що ми створюємо, супроводжується використанням різноманітної кольорової палітри, орнаментальними зображеннями, малюнками українських побутових сцен, пейзажними замальовками гаїв і дібров, елементами квітів, або інших рослин – зображеннями української символіки.
Тому в наш час актуальною є тема символіки у декоративно-прикладному мистецтві України.
Цілями моєї роботи є:
•Визначити місце символіки у декоративно-прикладному мистецтві України.
•Дізнатися про символіку кольорів.
•Ознайомитися із значенням та застосуванням зооморфічних символів.
•Визначити роль рослинної символіки.
•Дослідити геометричну символіку, її використання.
•Дізнатися про загальне застосування елементів символіки.
Доцільність роботи полягає в збережені історії. Кожен народ від покоління до покоління передає свій суспільний та соціальний досвід, духовне багатство як спадок старшого покоління молодшому.
Самобутня культура народу України має багатовікову історію. Вона тісно пов’язана з природними умовами, історичним буттям народу, способом його життя, характером тощо.
Об’єктом дослідження є культура, яка поділяється на матеріальну і духовну. Матеріальна частка культури проявляється у ремеслах, національному одязі, кухні, знаряддях праці. Духовна культура – це коріння нашого народу, звичаї, традиції, обереги, свята, народна творчість, мистецтво. Коли ми знайомимося зі звичаями та обрядами народу – ми знайомимося з його історією, ми повертаємося до забутого, відроджуючи, пробуджаючи до життя національні традиції, національний дух нашого народу. Бо доки все це у народній пам’яті , доти існує сам народ.
Народні художні промисли — це то¬варне виготовлення художніх виробів при обов'язковому застосуванні ручної праці. Це живі пам'ятки культури, кожна річ — оригінальний, неповторний твір, який вражає багатством і різноманітністю форм, вигадливістю і красою оздоблення і становить цінне надбання української художньої культури.
Предметом дослідження є декоративно-прикладне мистецтво це вид образотворчого мистецтва, який об’єднує твори виконані на предметах, матеріалах, що використовується в побуті, або ж самі ці предмети та матеріали, кольористику, зооморфічну, рослинну, геометричну символіку.